Everything about Pine VPN, from maintaining privacy to accessing Netflix faster

Everything about Pine VPN, from maintaining privacy to accessing Netflix fasterh
PineVPN

Smartphones and the internet are two things that cannot be separated in modern human life. 

The internet can be used for various purposes,  from communicating with family and friends, searching for information, opening social media, to shopping online. 
For banking purposes, the internet is also often used to send money or pay bills. 
Unfortunately, despite its many benefits, the internet is not completely safe for users. The risks of online fraud, malware attacks and privacy breaches often lurk in cyberspace. 

For internet users who often use WiFi in malls or cafes, one of the risks they often face is privacy threats. 
Public wifi is often a potential means for hackers or cybercriminals to steal personal data, such as usernames, passwords or financial data. 
Quoted from Antara news, Monday (12/6/2023), Director General of Applications of the Ministry of Communication and Information (Kemenkominfominfo) Semuel Pangerapan
said, from 2019 to 2023, the Ministry of Communication and Information had handled 94 cases of personal data leakage. 

The highest cases of personal data leakage occurred in 2023 with a total of 45 cases. 
"In 2019 there were 3 cases, in 2020 there were 21 cases, in 2021 there were 20 cases. Meanwhile, the highest in 2023 was 35 cases. In June 2023 there were 15 cases," said Semuel. 

To prevent this risk, internet users are advised to be careful and careful when using the internet. 

Featured Videos
Pine VPN (DOK. Instagram Pine VPN)

Apart from not carelessly clicking on links or filling in personal information on non-official websites, users are also expected not to share personal information on social media. 
In line with the steps above, users can also use Virtual Private Network (VPN) services to protect their online activities. 
As a recommendation, users can use the Pine VPN service from Alpine Private Network GmbH (APN). 
This Swiss company offers advanced technology that is able to protect and encrypt (lock) users' online activities. 
Reporting from the Pine VPN page, this application uses the Advanced Encryption Standard encryption method with a 256-bit key (AES 256) which is safe and difficult to hack. 
To maintain privacy, Pine VPN has a no-logs policy or never keeps records of users' online activities. 
With this policy, browsing history, Internet Protocol (IP) addresses, and other sensitive data cannot be accessed by anyone, including Pine VPN. 
Apart from being able to maintain privacy while surfing in cyberspace, Pine VPN also offers various advantages. 
Based on an independent test carried out by the Infokomputer team, here is the review. 

Faster streaming

Pine VPN has over 50 overseas server addresses that can be used to hide location and optimize the streaming experience. 
Available locations include Indonesia, Singapore, United States, Australia and Russia. 

With the availability of servers in these various regions, Pine VPN allows users to get an optimal internet connection without buffering or lag. 
Especially for users who like watching Netflix, the Pine VPN connection can also be used to access various exclusive content that is not available in Indonesia. 

Save internet quota

Pine VPN has a unique superior feature in the form of photo and video compression of up to 90 percent with quality similar to the original. 

Photo and video compression is carried out on the user's cellphone, so that when there is a  need to upload photos or videos, the size of the uploaded files has been reduced by up to 90 percent. 
That way, users can display photos and videos on the internet or social media in clear quality, without worrying about using up a lot of internet quota. 

Can be used on many devices

Pine VPN can be used on a variety of devices, from Windows, iOS, Android, to Chrome, Firefox, and Android TV. 
To enjoy the service on many devices, users only need to login using their Pine VPN account. 
The costs that need to be paid to enjoy the Pine VPN service are IDR 99,000 for monthly payments. 
To save more on subscription costs, users can use a six-month subscription package with a discount of 22 percent or IDR 77,000 and a 56 percent discount at IDR 44,000 for a one-year subscription. 
To know more about Pine VPN services, visit PineVPN.com. 


Serba Serbi Pine VPN, dari Jaga Privasi Sampai Akses Netflix Lebih Cepat
Pine VPN

Smartphone dan internet merupakan dua hal yang tidak dapat dipisahkan di kehidupan manusia modern.

Internet dapat dimanfaatkan untuk berbagai keperluan,  mulai dari berkomunikasi dengan keluarga dan teman, mencari informasi, membuka media sosial, hingga berbelanja online.
Untuk keperluan perbankan, internet juga kerap dimanfaatkan untuk mengirim uang atau membayar tagihan.
Sayangnya, meski punya banyak manfaat, internet tidak sepenuhnya aman bagi pengguna. Risiko penipuan online, serangan malware, dan pelanggaran privasi sering kali mengintai di dunia maya.

Bagi pengguna internet yang kerap menggunakan wifi di mal atau kafe, salah satu risiko yang sering dihadapi adalah ancaman privasi.
Wifi publik seringkali menjadi sarana potensial bagi peretas atau penjahat siber untuk mencuri data pribadi, seperti username, password, atau data finansial.
Dikutip dari pemberitaan Antara, Senin (12/6/2023), Direktur Jenderal Aplikasi Kementerian Komunikasi dan Informatika (Kemenkominfominfo) Semuel Pangerapan
mengatakan, sejak 2019 hingga 2023, Kemenkominfo telah menangani 94 kasus kebocoran data pribadi.

Kasus kebocoran data pribadi tertinggi terjadi pada 2023 dengan total 45 kasus.
"Di tahun 2019 ada 3 kasus, 2020 ada 21 kasus, 2021 ada 20 kasus. Sedangkan yang paling tinggi 2023 itu 35 kasus. Juni 2023 ini ada 15 kasus," kata Semuel.

Untuk mencegah risiko tersebut, pengguna internet diimbau untuk cermat dan teliti dalam menggunakan internet.

Video Pilihan
Pine VPN (DOK. Instagram Pine VPN)

Selain tidak sembarangan mengklik tautan atau mengisi informasi pribadi di website nonresmi, pengguna juga diharapkan untuk tidak menyebarkan informasi pribadi di media sosial.
Sejalan dengan langkah di atas, pengguna juga bisa menggunakan layanan Virtual Private Network (VPN) untuk melindungi aktivitas online mereka.
Sebagai rekomendasi, pengguna bisa menggunakan layanan Pine VPN dari Alpine Private Network GmbH (APN).
Perusahaan asal Swiss ini menawarkan teknologi canggih yang mampu melindungi dan mengenkripsi (mengunci) aktivitas online para pengguna.
Dilansir dari laman Pine VPN, aplikasi ini menggunakan metode enkripsi Advanced Encryption Standard dengan kunci 256-bit  (AES 256) yang aman dan sulit untuk diretas.
Untuk menjaga privasi, Pine VPN memiliki kebijakan no-logs atau tidak pernah menyimpan catatan aktivitas online pengguna.
Dengan kebijakan ini, riwayat penjelajahan, alamat Internet Protocol (IP), dan data sensitif lain juga tidak bisa diakses oleh siapapun, termasuk Pine VPN.
Selain mampu menjaga privasi selama berselancar di dunia maya, Pine VPN juga menawarkan berbagai kelebihan.
Berdasarkan tes mandiri yang dilakukan tim Infokomputer, berikut ulasannya.

Streaming lebih cepat

Pine VPN memiliki lebih dari 50 alamat server luar negeri yang bisa digunakan untuk menyembunyikan lokasi dan mengoptimalkan pengalaman streaming.
Lokasi yang tersedia mencakup Indonesia, Singapura, Amerika Serikat, Australia, hingga Rusia.

Dengan ketersediaan server di berbagai wilayah tersebut, Pine VPN memungkinkan pengguna untuk mendapatkan koneksi internet yang optimal tanpa buffering atau lag.
Khusus untuk pengguna yang gemar menonton Netflix, koneksi Pine VPN juga bisa dimanfaatkan untuk mengakses beragam konten eksklusif yang tidak tersedia di Indonesia.

Hemat kuota internet

Pine VPN memiliki fitur unggulan unik berupa kompresi foto dan video hingga 90 persen dengan kualitas serupa asli.

Kompresi foto dan video dilakukan dalam ponsel pengguna, sehingga ketika terdapat  kebutuhan untuk unggah foto atau video, ukuran file yang diunggah sudah menyusut hingga 90 persen.
Dengan begitu, pengguna bisa memamerkan foto dan video ke internet atau media sosial dengan kualitas yang jernih, tanpa khawatir menghabiskan banyak kuota internet.

Bisa digunakan di banyak perangkat

Pine VPN dapat digunakan di berbagai perangkat, mulai dari Windows, iOS, Android, hingga Chrome, Firefox, dan Android TV.
Untuk menikmati layanan di banyak perangkat tersebut, pengguna hanya perlu login menggunakan akun Pine VPN yang dimiliki.
Adapun biaya yang perlu dikeluarkan untuk menikmati layanan Pine VPN adalah sebesar Rp 99.000 untuk pembayaran per bulan.
Agar biaya langganan lebih hemat, pengguna bisa menggunakan paket berlangganan selama enam bulan dengan diskon sebesar 22 persen atau Rp 77.000 dan diskon sebesar 56 persen dengan harga Rp 44.000 untuk berlangganan satu tahun.
Untuk mengetahui lebih banyak tentang layanan Pine VPN, kunjungi PineVPN.com.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال