Get to know the Tinnin Snake which has 7 heads and is giant in size

Get to know the Tinnin Snake which has 7 heads and is giant in size
Snakes are one of Allah SWT's creatures sent down to Earth. (Photo: AZ Animal)

- Snakes are one of Allah SWT's creatures sent down to Earth. This reptile is widely feared because it is venomous, wraps itself around its prey and swallows it alive. The frightening image of snakes is not only present in the natural world, but also in life after death. It is said that in the Barzah world there is a Tinnin snake which is given the task of torturing humans. 

From a number of existing literature, it is stated that the Tinnin snake has a giant size. This snake also comes in a scary form with seven heads. He is also not friendly with humans, especially those who have committed many sins during their lives. 
The barzah realm itself is a place where humans wait for the Day of Resurrection, after death. In this world, those who believe and do good deeds during their lifetime will receive blessings from the grave. On the contrary, the painful punishment of the grave will be given to sinners and those who associate partners with Him. 

Get to know the Tinnin snake

Information about the existence of the Tinnin snake is based on the hadith of the Prophet Muhammad SAW. On various occasions during his lifetime the Prophet SAW reminded his people that the grave is real and in it there are the blessings of the grave and the very painful torment of the grave. One of the grave torments that will befall humanity is the incessant attacks of the Tinnin snake. This snake is described as having a giant size the size of a mountain with more than three heads, in one description it says 7 heads and in another it says 9 heads. 

From Abul Haitsam from Abu Sa'id Al-Khudzriy radhiyallahu 'anhu, the Prophet SAW said:
message The message لى يوم القيامة
"By the One in Whose Hand my soul is, indeed the narrow means of life is to be sent to Him 99 Tanin – تنيناً – (a very large snake). Do you know what Tannin is? Tanin is 99 snakes, each snake has 9 heads. They will spray on the corpse, bite and tear it to pieces until the Day of Judgment.”
(HR. Baihaqi in the book Itsbatu 'Adzabil Qabri Page. 62 History No. 68 by Imam Al-Baihaqi). 

In another hadith mentioned, from Abu Hurairah radhiyallahu 'anhu, Rasulullah SAW said:
“Whoever dies without associating partners with Allah with anything, he will enter heaven. And whoever dies while associating partners with Allah with anything, he will go to hell. And among them (the inhabitants of hell) there are those who are tortured with tinnin snakes. The tinnin snake is a big snake, its head is like a mountain.”


Mengenal Ular Tinnin yang Memiliki 7 Kepala dan Berukuran Raksasa
Ular merupakan salah satu makhluk Allah SWT yang diturunkan ke Bumi. (Foto: AZ Animal)

 - Ular merupakan salah satu makhluk Allah SWT yang diturunkan ke Bumi. Hewan melata ini banyak ditakuti karena berbisa, melilit buruannya, dan menelannya hidup-hidup. Gambaran menakutkan ular tak hanya hadir saat berada di alam dunia, tapi juga di kehidupan setelah kematian. Disebutkan di alam barzah ada ular Tinnin yang diberi tugas menyiksa manusia.

Dari sejumlah literatur yang ada disebutkan ular Tinnin memiliki ukuran raksasa. Ular ini juga hadir dalam bentuk menyeramkan dengan tujuh kepala. Ia juga tak bersahabat dengan manusia, terutama yang banyak berbuat maksiat selama hidupnya.
Alam barzah sendiri adalah tempat di mana manusia menunggu Hari Kebangkitan, setelah kematian. Di alam ini, bagi yang beriman dan berbuat kebaikan semasa hidupnya akan mendapat nikmat kubur. Sebaliknya, siksa kubur yang pedih akan diberikan kepada para pendosa dan orang-orang yang menyekutukan-Nya.

Mengenal ular Tinnin

Informasi tentang keberadaan ular Tinnin berdasar pada hadits Nabi Muhammad SAW. Dalam berbagai kesempatan Nabi SAW semasa hidupnya mengingatkan kepada umatnya bahwa alam kubur itu nyata dan di dalamnya ada nikmat kubur dan siksa kubur yang sangat pedih. Salah satu siksa kubur yang akan menimpa umat manusia adalah serangan ular Tinnin yang tiada henti. Ular ini digambarkan memiliki ukuran raksasa sebesar gunung dengan jumlah kepala lebih dari tiga, dalam satu keterangan disebutkan 7 kepala dan ada pula yang menyebut 9 kepala.

Dari Abul Haitsam dari Abu Sa’id Al-Khudzriy radhiyallahu ‘anhu, Nabi SAW bersabda:
والذي نفسي بيده انه ليسلط عليه تسعة وتسعون تنيناً، أتدرون ما التنين تسعة وتسعون حية لكل حية تسعة رؤوس ينفخون في جسمه ويلسعونه ويخدشونه الى يوم القيامة
“Demi Zat yang jiwaku ada di tangan-Nya sesungguhnya penghidupan yang sempit maksudnya adalah diutus kepadanya 99 Tanin – تنيناً – (ular yang sangat besar). Tahukah kalian apa itu Tanin? Tanin adalah 99 ekor ular, setiap ular memiliki 9 kepala. Mereka akan menyembur pada mayit, menggigit serta mencabik-cabiknya hingga hari kiamat”.
(HR. Baihaqi dalam kitab Itsbatu ‘Adzabil Qabri Hal. 62 Riwayat No. 68 oleh Imam Al-Baihaqi).

Dalam hadits lain disebutkan, dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah SAW bersabda:
“Barangsiapa yang meninggal dalam keadaan tidak menyekutukan Allah dengan sesuatu pun, maka dia akan masuk surga. Dan barangsiapa yang meninggal dalam keadaan menyekutukan Allah dengan sesuatu pun, maka dia akan masuk neraka. Dan di antara mereka (penghuni neraka) ada yang disiksa dengan ular tinnin. Ular tinnin itu adalah ular yang besar, kepalanya seperti gunung.”



Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال