King Charles II had many mistresses most famously Nell Gwyn

King Charles II had many mistresses most famously Nell Gwyn

However one woman who I had not heard about was Frances Stuart. She was the daughter of royal physician Walter Stuart and his wife Sophia Carew.
Diarist Samuel Pepys described Frances as the 'greatest beauty I ever saw, I think, in my life.'

Frances (image one) had arrived at court in 1663 to take up the post as a lady in waiting to Charles' queen Catherine of Braganza. Charles is said to have been immediately smitten with the fifteen-year-old, but it seems the feeling was not mutual and Frances tried to avoid Charles' advances.

She was bright enough to realise that one day she would have to succumb to the king, so with that in mind she eloped with the Duke of Richmond, Charles' cousin.
Frances was a 'mistress' who got away, but one Lucy Walters (image three) was not so lucky. Years earlier, when Charles was about sixteen he had had a sexual relationship with Lucy who he had met when he was in exile, she was soon pregnant and gave birth to a boy who is known to history as James Scott, 1st Duke of Monmouth. 

Monmouth was sent to live with his grandmother Henrietta Maria, and poor Lucy was abandoned and died in poverty.
Charles II is my least favourite monarch.


Raja Charles II memiliki banyak simpanan, yang paling terkenal adalah Nell Gwyn

Namun seorang wanita yang belum pernah saya dengar adalah Frances Stuart. Dia adalah putri dari dokter kerajaan Walter Stuart dan istrinya Sophia Carew. 
Penulis buku harian Samuel Pepys menggambarkan Frances sebagai 'kecantikan terhebat yang pernah saya lihat, menurut saya, dalam hidup saya.'

Frances (gambar satu) telah tiba di istana pada tahun 1663 untuk mengambil jabatan sebagai wanita yang menunggu ratu Charles Catherine dari Braganza. Charles dikatakan langsung jatuh cinta pada anak berusia lima belas tahun itu, namun tampaknya perasaan itu tidak saling menguntungkan dan Frances berusaha menghindari rayuan Charles. 

Dia cukup cerdas untuk menyadari bahwa suatu hari dia harus menyerah pada raja, jadi dengan pemikiran itu dia kawin lari dengan Duke of Richmond, sepupu Charles. 
Frances adalah seorang 'nyonya' yang berhasil lolos, tetapi Lucy Walters (gambar tiga) tidak seberuntung itu. Bertahun-tahun sebelumnya, ketika Charles berusia sekitar enam belas tahun, dia melakukan hubungan seksual dengan Lucy yang dia temui ketika dia berada di pengasingan, dia segera hamil dan melahirkan seorang anak laki-laki yang dalam sejarah dikenal sebagai James Scott, Adipati Monmouth ke-1. 

Monmouth dikirim untuk tinggal bersama neneknya Henrietta Maria, dan Lucy yang malang ditinggalkan dan meninggal dalam kemiskinan. 
Charles II adalah raja yang paling tidak saya sukai. 

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال