Albert Einstein Predicted the Destruction of Israel, 2 Years before the Zionist Regime was Founded

Albert Einstein Predicted the Destruction of Israel, 2 Years before the Zionist Regime was Founded


Physicist Albert Einstein had a critical view of Zionism. Photo/youtube

WASHINGTON - Albert Einstein, one of the greatest physicists in history, was also known as an intellectual who was critical of Zionism. 

In 1946, two years before Israel declared itself a state, Einstein wrote a letter to the Anglo-American Commission of Inquiry into the Palestinian issue. 
In his letter, Einstein stated he did not believe the establishment of a Jewish state on Palestinian land was the right solution to the Palestinian problem. 
Einstein argued that the creation of a Jewish state would lead to conflict with the native Palestinian population. 


He also worries that the Jewish state will become an authoritarian state based on violence and discrimination. 
In his letter, Einstein wrote: "I do not believe that the establishment of a Jewish state in Palestine will bring a solution to the Palestinian problem. On the contrary, I believe that it will create a protracted and violent conflict."
"I also fear that the Jewish state will become an authoritarian state based on violence and discrimination. This would go against the essential nature of Judaism, which has always been based on the values ​​of tolerance and brotherhood."
Einstein's letter became famous after it was republished in 2021. This letter has been cited by many people as proof that Einstein had predicted the destruction of Israel. 
True or not, Einstein's letter shows that he was an intellectual who was critical of Zionism. 



Albert Einstein Prediksi Kehancuran Israel, 2 Tahun sebelum Rezim Zionis Berdiri

Fisikawan Albert Einstein memiliki pandangan kritis tentang Zionisme. Foto/youtube

WASHINGTON - Albert Einstein, salah satu fisikawan terhebat dalam sejarah, juga dikenal sebagai seorang intelektual yang kritis terhadap Zionisme.

Pada tahun 1946,dua tahun sebelum Israel mendeklarasikan diri sebagai negara, Einstein menulis surat kepada Komisi Penyelidikan Anglo-Amerika untuk isu Palestina.
Dalam suratnya, Einstein menyatakan dia tidak percaya pembentukan negara Yahudi di tanah Palestina adalah solusi yang tepat untuk masalah Palestina.
Einstein berpendapat pembentukan negara Yahudi akan menimbulkan konflik dengan penduduk Palestina asli.


Dia juga khawatir negara Yahudi akan menjadi negara otoriter yang didasarkan pada kekerasan dan diskriminasi.
Dalam suratnya, Einstein menulis: "Saya tidak percaya bahwa pembentukan negara Yahudi di Palestina akan membawa solusi untuk masalah Palestina. Sebaliknya, saya percaya bahwa itu akan menciptakan konflik yang berkepanjangan dan kekerasan."
"Saya juga khawatir negara Yahudi akan menjadi negara otoriter yang didasarkan pada kekerasan dan diskriminasi. Ini akan bertentangan dengan sifat esensial Yudaisme, yang selalu didasarkan pada nilai-nilai toleransi dan persaudaraan."
Surat Einstein ini menjadi terkenal setelah diterbitkan ulang pada tahun 2021. Surat ini telah dikutip oleh banyak orang sebagai bukti bahwa Einstein telah memprediksi kehancuran Israel.
Benar atau tidak, surat Einstein ini menunjukkan dia adalah seorang intelektual yang kritis terhadap Zionisme.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال