TAFAKUR


TAFAKUR

God, I'm so tired
My body is sore and tired
My heart is hurt and grieved

I work, and work again
Without ever thinking of stopping
I hang my dream high
Hoping my wealth is mountainous
And thought they were worth fighting for
But today I saw it, I was disappointed
There's just a pile of trash there! 

I spurred myself hard
Pursue knowledge and gasp for breath
But, God, the more I learn
I'm getting stupid! 

Sometimes I feel wasted
Organize life in such a way
Manage all resolutions and efforts
Oh, my God, after a snoop or two
I feel useless! 

Now I know how stunted it is;
my thoughts, my efforts
Now I understand how big;
my dream, my vanity

How poor, how wrong, how naive! 

Forgotten body sinks in the mud
But hands up with arrogance

Don't laugh at me, Lord
Forgive my insult

- Mahesa Jenar


TAFAKUR

Tuhan, aku sangat lelah
Tubuhku sakit dan letih
Hatiku luka dan berduka

Aku bekerja, dan bekerja lagi
Tanpa pernah berpikir untuk berhenti
Aku gantungkan mimpiku tinggi-tinggi
Berharap hartaku menggunung tinggi
Dan berpikir mereka layak diperjuangkan
Tapi hari ini aku melihatnya, aku kecewa
Hanya ada tumpukan sampah di sana!

Aku memacu diriku kuat-kuat
Mengejar ilmu dan terengah-engah
Tapi, Tuhan, semakin aku belajar
Aku semakin bodoh! 

Kadang aku merasa sia-sia 
Mengatur hidup sedemikian rupa
Menata segala resolusi dan upaya
Oh, Tuhan, setelah satu dua terengkuh
Aku merasa tidak berguna!

Sekarang aku tahu betapa kerdilnya;
pikiranku, upayaku
Sekarang aku paham betapa besarnya;
mimpiku, kesombonganku

Betapa miskinnya, betapa salahnya, betapa naifnya!

Lupa tubuh tenggelam dalam lumpur
Tapi tangan tengadah dengan pongah

Jangan Kau tertawakan aku, Tuhan
Ampuni kehinaanku

- Mahesa Jenar

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال