Viral video showing dog Turkey howling quite loudly moments before the big earthquake Turkey

Viral video showing dog Turkey howling quite loudly moments before the big earthquake Turkey


The dog's unusual behavior of howling repeatedly appears as if it is warning humans of an impending earthquake. 
The video captured by CCTV shows the unusual behavior of a dog, it howled repeatedly just before the Turkey earthquake. 

Before dawn, or around 4:00 local time, Turkey was rocked by a powerful earthquake with a magnitude of 7.8. Then at 13:24 local time Turkey was again rocked by another big earthquake, the second with a magnitude of 7.5. 

"This dog in Turkey before the big Earthquake... tried to warn them of impending danger," wrote the Twitter account UnboundFenris. 

"Before the earthquake shook. They (the dogs) were a gift to humans and we should appreciate them more," he wrote in the viral video. 

Quoted from the American Kennel Club through its website akc.org, dogs are extraordinary creatures, and some of their skills seem almost supernatural. 
For example, they can smell and hear high-pitched sounds that are invisible to us. 

This article has been published on  with the title Viral Video of a Dog in Turkey Howling Repeatedly Before the Earthquake, Warning of Danger? 


- Viral sebuah video menunjukkan seekor anjing di Turki melolong cukup keras beberapa saat sebelum terjadinya gempa besar di Turki.

Prilaku tidak biasa dari anjing yang melolong berulang-ulang tersebut tampak seolah-olah memberikan peringatan kepada manusia akan terjadi gempa.

Video itu direkam dari CCTV memperlihatkan prilaku seekor anjing yang tidak biasa, dia melolong berulang-ulang sesaat sebelum gempa Turki.

Sebelum Subuh, atau sekitar pukul 4:00 waktu setempat Turki diguncang gempa dahsyat bermagnitudo 7,8. Kemudian pada pukul 13:24 waktu setempat Turki kembali diguncang gempa besar lagi, gempa kedua bermagnitudo 7,5.

"Anjing di Turki ini sebelum Gempa besar... mencoba memperingatkan mereka tentang bahaya yang akan datang," tulis akun Twitter UnboundFenris.

"Sebelum diguncang gempa. Mereka (anjing tersebut) adalah hadiah untuk manusia dan seharusnya kita lebih mengapresiasi mereka," tulisnya di video yang viral tersebut.

Dikutip dari American Kennel Club lewat situsnya akc.org, anjing adalah makhluk yang luar biasa, dan beberapa keterampilan mereka tampak hampir supranatural.

Misalnya, mereka dapat mencium bau dan mendengar suara bernada tinggi yang tidak terdeteksi oleh kita.
Artikel ini telah tayang di dengan judul Viral Video Seekor Anjing di Turki Melolong Berulang-ulang Sebelum Gempa, Peringatan Akan Bahaya?,

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال