7 Advantages of Advertising on Facebook Ads for Your Business

7 Advantages of Advertising on Facebook Ads for Your Business


With the development of technology, using social media as a medium to expand business reach has become a common thing for business people who are starting to apply digital marketing to their marketing processes. Facebook Ads is one of the popular tools used to advertise on social media with the aim of reaching a wider audience. 


Check out the discussion about the advantages of using Facebook Ads for those of you who have a business who want their products to become more widely known in every circle. 



1. Local to International Reach

The first benefit of Facebook Ads for business is that Facebook media provides settings for those of you who want to target a wider market, even abroad. With these settings, users can determine the reach of advertisements that will be made to foreign countries so that your business products or services are known in various countries or to certain regions to optimize the business targets you want to achieve. 
READ MORE


2. Potential Target Consumers

What if the online advertising of your product or service does not match the needs of your target when advertising on Facebook. Of course, the goals of your marketing are not optimal and may not generate income for your business. In this case, Facebook Ads also provides options to set Facebook user targets based on location, age range, gender, interests, and so on. 


3. Cheaper Advertising Costs

When compared to the cost of advertising on Facebook Ads with offline advertising such as making banners, posters, banners and so on which requires you to provide energy and time in spreading your ad, while Facebook Ads advertising services are relatively much cheaper because you onlyneed to prepare attractive product marketing, the rest is a Facebook Ads system that works to target your marketing goals. 


4. Complete Ad Format

Apart from that, one of the advantages of the Facebook Ads feature is that it provides various ad formats to match the type of ad you want to use. Apart from ad promos in the form of text, you can also use ad formats in images and videos. 


For now, video format ads are the main choice because they are able to attract the attention of the audience. In addition, Facebook Ads also provides other ad formats such as carousel ads, collection ads, messenger ads, slideshow ads, and interesting and up-to-date lead ads for targeting potential audiences. 


5. Positive Impact on Business Websites

In this case, when you start advertising on Facebook Ads, Facebook will display your ad which not only spreads on the Facebook page but you can also directly direct your ad to your business website. With this, traffic for your website will increase and develop together with the ad promotions you do on Facebook Ads. 


6. Improve Branding

Another advantage that you can get is to improve your business branding. By promoting your business or business, you will make your business branding stronger, which will help you get more customers and increase sales. Strong branding will also help you to build trust and loyalty from customers. 


Some of the advantages above are an overview for those of you who want to start advertising using Facebook Ads and there are many more benefits that you can get when using Facebook Ads as a medium for promoting your business. 


If you are interested in growing your business sales through Facebook Ads, you can easily do it right now through Doxadigital services which provide solutions for you to grow your business to become more widespread and well known in all circles. 



7 Keuntungan Beriklan di Facebook Ads bagi Bisnis Anda


Dengan semakin berkembangnya teknologi memanfaatkan media sosial sebagai media untuk meluaskan jangkauan bisnis sudah menjadi hal umum bagi pelaku bisnis yang mulai menerapkan digital marketing pada proses marketingnya. Facebook Ads menjadi salah satu tools yang populer digunakan untuk beriklan di media sosial dengan tujuan menjangkau audies yang lebih luas.

Simak pembahasannya seputar keuntungan menggunakan Facebook Ads untuk anda yang memiliki bisnis yang ingin produknya semakin dikenal luas di setiap kalangan.


1. Jangkauan Lokal Hingga Internasional
Manfaat Facebook Ads untuk bisnis yang pertama yaitu di media Facebook tersedia pengaturan bagi anda yang ingin menyasar pasar yang lebih luas bahkan hingga ke luar negeri. Dengan pengaturan tersebut pengguna dapat menentukan jangkauan iklan yang akan dibuat bisa untuk manca negara agar produk atau jasa bisnis anda dikenal di berbagai negara atau ke daerah tertentu untuk mengoptimalkan target bisnis yang ingin anda capai.

2. Target Konsumen yang Potensial
Bagaimana jika iklan online produk atau jasa anda tidak sesuai dengan kebutuhan target anda saat memasang iklan di Facebook. Tentunya tujuan dari pemasaran anda jadi tidak optimal dan bisa jadi tidak menghasilkan pendapatan bagi bisnis anda. Dalam hal ini Facebook Ads juga memberikan opsi untuk mengatur target pengguna Facebook berdasarkan lokasi, rentang usia, jenis kelamin, minat, dan sebagainya.

3. Biaya Iklan Lebih Murah
Jika dibandingkan biaya iklan di Facebook Ads dengan beriklan secara offline seperti membuat banner, poster, spanduk dan sebagainya dimana mengharuskan anda menyediakan tenaga dan waktu dalam menyebarkan iklan anda, sedangkan layanan iklan Facebook Ads relatif jauh lebih murah karena anda hanya perlu menyiapkan marketing produk yang menarik selebihnya sistem Facebook Ads yang bekerja untuk menargetkan tujuan pemasaran anda.

4. Format Iklan yang Lengkap
Selain itu yang menjadi salah satu kelebihan fitur Facebook Ads, yaitu menyediakan format iklan yang beragam untuk menyesuaikan jenis iklan yang ingin anda gunakan. Selain promo iklan yang berbentuk teks anda juga bisa menggunakan iklan berformat gambar dan video.

Untuk saat ini iklan yang berformat video menjadi pilihan utama karena mampu menarik perhatian audiens. Selain itu, Facebook Ads juga menyediakan format iklan lain seperti carousel ads, collection ads, messenger ads, slideshow ads, dan lead ads yang menarik dan kekinian untuk penargetan audiens yang potensial.

5. Berimbas Positif ke Website Bisnis
Dalam hal ini ketika anda memulai beriklan di Facebook Ads, Facebook akan menampilkan iklan anda yang tidak hanya menyebar di halaman Facebook melainkan anda juga bisa langsung mengarahkan iklan anda mengarah ke website bisnis anda. Dengan adanya hal itu dapat membuat traffic untuk website anda akan semakin meningkat dan berkembang bersamaan dengan promosi iklan yang anda lakukan di Facebook Ads.

6. Meningkatkan Branding
Keuntungan lainnya yang bisa anda dapatkan adalah dengan meningkatkan branding bisnis anda. Dengan mempromosikan bisnis atau usaha anda akan membuat branding bisnis semakin kuat yang nantinya akan membantu anda untuk mendapatkan lebih banyak pelanggan dan meningkatkan penjualan. Branding yang kuat juga akan membantu anda untuk membangun kepercayaan dan loyalitas dari pelanggan.

Beberapa keuntungan di atas adalah gambaran umum buat anda yang ingin memulai beriklan menggunakan Facebook Ads dan masih banyak lagi keuntungan yang bisa anda dapatkan ketika menggunakan Facebook Ads sebagai media promosi bisnis anda.

Jika anda tertarik untuk mengembangkan penjualan bisnis anda melalui Facebook Ads, anda bisa dengan mudah melakukannya saat ini juga melalui jasa Doxadigital yang memberikan solusi bagi anda untuk mengembangkan bisnis menjadi semakin luas dan dikenal di seluruh kalangan.

Post a Comment

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Previous Next

نموذج الاتصال